Kinesiology Taping

Przy użyciu specjalnego elastycznego plastra, który cechami zbliżony jest do właściwości tkanki skórnej (grubość i rozciągliwość) oraz dzięki kombinacji jego rozciągnięcia, techniki aplikacji i odpowiedniego ustawienia kątowego stawu w przestrzeni, możemy uzyskać:

· poprawę funkcji danego mięśnia (siła, koordynacja)
· poprawę stabilizacji danego stawu (propriocepcja)
· zmniejszenie dolegliwości bólowych (mechanizm kontroli przewodzenia bodźców bólowych    na poziomie rdzenia kręgowego.
· poprawę trofiki tkanki a także usunięcia zbędnych produktów przemiany materii    tkankowej dzięki oddziaływaniu na naczynia krwionośne tętnicze i żylne oraz na układ    limfatyczny (obrzęki).

Plastry Kinesiology taping, zostały stworzone w ten sposób, aby umożliwić ich podłużne rozciągnięcie o około 55-60% ich długości spoczynkowej. Taki stopień rozciągnięcia, jest zbliżony do elastycznych właściwości tkanki skórnej człowieka. Właściwości elastyczne plastra Kinesiology taping, utrzymują się przez około 3 do 5-ciu dni. Plaster Kinesiology taping jest złożony z elastycznych polimerowych nitek okrytych 100%-towymi włokami bawełny. Bawełna umożliwia cyrkulację wilgoci i jego szybki schnięcie.

Wskazania:

- bóle kręgosłupa
- bóle kolan (np. dolegliwości ze strony stawu rzepkowo-udowego)
- dolegliwości bólowe barku, zapalenia pochewek ścięgnistych (np. w okolicy nadgarstka)
- bolesność okolic przyczepów (np. łokieć tenisisty, ostroga piętowa)
- stan po skręceniach i zwichnięcia stawów, paluch koślawy (Hallux valgus),
- dolegliwości ze strony ścięgna Achillesa
- obrzęki, niestabilność stawów, uszkodzenia mięśni, więzadeł
- poprawa propriocepcji (lepsza stabilizacja i koordynacja)
- usprawnienie procesów gojenia po urazach i operacjach (np. po rekonstrukcji więzadeł    krzyżowych, lub szyciu ścięgna Achillesa)
- podniesienie sprawności i wydolności a także zmniejszenie ryzyka kontuzji, podczas    uprawiania sportu
- korekcja wad postawy (np. Skolioza)
- blizny, krwiaki
- wskazania do drenażu limfatycznego - zaburzenia krążenia chłonki, obrzęki -   występujące z powodu choroby, po urazach lub w okresie ciąży.